Logo met de tekst: We make digital EAZZI

Don Bosco College; op weg naar een digitale toekomst

feb. 07, 2022

Don Bosco College; op weg naar een digitale toekomst

Het Don Bosco College is een school met veel mogelijkheden op één locatie, namelijk in Volendam. Het Don Bosco College kenmerkt zichzelf als een veilige, vertrouwde en uitdagende plek waar onderwijs wordt gegeven op het niveau van topkwaliteit. Met zo’n 1200 leerlingen verdeeld over het VMBO, HAVO en VWO is het Don Bosco College een school met een brede basis en een ruim aanbod in verschillende opleidingen. Het DBC vindt het belangrijk om elke individuele scholier met persoonlijke aandacht te begeleiden op de weg naar hun toekomst. 

Verouderde marketingmix

Het DBC communiceerde vooral offline. De ingezette marketingmiddelen bestonden voornamelijk uit fysieke elementen zonder gebruik te maken van de digitale mogelijkheden. Hierdoor werd de doelgroep, waaronder potentiële leerlingen, niet meer in grote aantallen aangesproken. Het ontbrak bij het DBC aan een gestructureerd communicatieplan en de website was een onoverzichtelijk platform van verhalen, vakken en nieuws geworden. De school wou graag meer structuur aanbrengen en vernieuwing in het aanpakken van hun marketingcommunicatie en promotie. Om deze doelstellingen te behalen schakelde het DBC EAZZI in.
 

We made digital EAZZI

Zo’n 3 jaar geleden werd EAZZI gevraagd om het DBC te helpen om, door middel van het inzetten van online- en offline middelen, potentiële leerlingen en hun ouders beter te bereiken.  


EAZZI heeft in samenwerking met technische partner Studioweb een nieuwe website mogen realiseren voor het DBC. Hiervoor hebben EAZZI en Studioweb de website overzichtelijker ingedeeld en de informatie toegankelijker gemaakt. De website heeft ook een vernieuwde look gekregen in de huisstijl van het DBC. Daarbij zijn ook nieuwe foto’s gebruikt, gemaakt door Annette Konter Photography.

Open dag 2020

Na afronding van de website werden wij door het DBC gevraagd om de promotie rondom de Open Dag op te pakken. Hiervoor heeft EAZZI naast de traditionele fysieke marketing ook online middelen toegevoegd. Door te adverteren via social media en via Google Search en Display hebben wij de Open Dag onder de aandacht weten te brengen bij de relevante doelgroep. De Open Dag 2020 was hierdoor een groot succes.

Bij analyse van de resultaten zagen wij dat het DBC niet efficiënt gebruikt maakte van de verschillende mogelijkheden binnen de marketingmix. EAZZI bood het DBC aan om ook deze taak op zich te nemen. Zo kon EAZZI ervoor zorgen dat het DBC onder de aandacht bleef gedurende het hele jaar. 

Corona en de Open Dag 2021

Door COVID stonden wij voor nog een uitdaging. EAZZI moest namelijk nieuwe manieren bedenken om de doelgroep te bereiken via de website, omdat een fysieke Open Dag niet mogelijk was. De gehele Open Dag moest online gehouden worden. Naar aanleiding hiervan zijn er extra elementen toegevoegd op de website voor een digitale Open Dag. Zo heeft EAZZI, in samenwerking met HotShots en Studioweb, toelichtingsvideo’s over de vakken op het DBC geplaatst en een digitale plattegrond ontworpen, zodat de doelgroep alsnog een visueel beeld kreeg van de school. Via Teams werd ouders de mogelijkheid geboden om hun vragen te stellen en de leerlingen van groep 8 werden tijdens Instagram Live events door de school geleid. Ondanks dat alles digitaal moest plaatsvinden was de Open Dag alsnog geslaagd. 

En dan de Open Dag 2022

Na analyse van de resultaten van 2021 besloot EAZZI om de online communicatiemiddelen nog verder te verbeteren. We begonnen met een aanpak en planning. Hiervoor heeft EAZZI een nieuw marketing- en communicatieplan geschreven.


EAZZI heeft een betere verdeling gemaakt tussen online en offline promotie om zo slimmer om te gaan met het budget. De oude ad-hoc inzet van offline middelen werd gestroomlijnd in een uitgebreide jaarplanning met vooraf besproken marketingpakketten.


Om rekening te houden eventuele nieuwe sluitingen door COVID besloot EAZZI om de website nog verder te verbeteren en in samenwerking met HotShots de digitale Open Dag uit te breiden. Een van de andere nieuwe elementen hierin is een virtuele tour door het DBC. Hierdoor kunnen toekomstige leerlingen letterlijk in alle hoeken van het DBC rondsnuffelen. Maar ook werd een uitgebreide set commercials geschoten voor de verschillende (digitale) evenementen van het DBC. 

Als onderdeel van het totale marketingplan is ook de interne communicatie meegenomen. Ouders van huidige leerlingen worden sinds dit jaar via diverse nieuwsbrieven op de hoogte gebracht van het reilen en zeilen binnen de school. Naast belangrijke schoolinfo worden ook de leuke en interessante momenten met de ouders gedeeld zodat zij een andere inkijk in de gang van zaken krijgen.

Resultaten
Kijkend naar de effecten na de diensten en hulp van EAZZI mag het DBC zeker positief zijn. Het aantal nieuwe leerlingen blijft stijgen, met name door het DBC onder de aandacht blijven te brengen bij potentiële leerlingen en hun ouders. Dit allemaal dankzij de continue inzet van vernieuwde offline en online communicatiemiddelen. Ondanks de uitdagingen van corona zijn de afgelopen Open Dagen zeer geslaagd. Ook de Open Dag van 10 februari 2022 was een groot succes! Wij zijn dankbaar voor de samenwerking met het DBC en hopen dat we hier nog lang mee door mogen gaan.


Heb je ook problemen met jouw website en ben je je marketingstrategieën uit het oog verloren? EAZZI wil je daar graag bij helpen. Met de kennis, vaardigheden en ervaring kunnen wij alles realiseren op het gebied van (interne) communicatie, promotie en marketing. Bovendien kan EAZZI een nieuw en overzichtelijk website/shop voor je realiseren. Benieuwd naar wat wij nog meer doen? Bekijk dan onze website verder.     

Meer informatie
Social Media vs. Website
22 feb., 2023
Kies je voor een website of voor social media? Wij leggen uit welke keuze het beste is!
25 jan., 2023
De Social Media Trends van 2023 voor jou op een rijtje!
Smit Elektrotechniek; websites werpen hun vruchten af!
23 nov., 2022
Een groei van 400%! Benieuwd naar hoe wij dit hebben gedaan? Lees dan ons blog!
09 nov., 2022
Wat is precies een marketing automation? Wat kan ik met een automation doen op het gebied van marketing? In onze blog lees je meer over dit onderwerp.
Case Samensprong
21 jul., 2022
Bij een fusie hoort natuurlijk een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit. Dit heeft EAZZI voor de scholen mogen ontzorgen. Meer weten? Lees dan nu onze case.
Blogartikel Contentcreatie
09 jun., 2022
Hulp nodig bij het maken van content? EAZZI kan je hierbij ondersteunen. In ons blog lees je over de verschillende vormen van content die wij zien als 'goede' content.
Case Lopers Company by Enno
13 mei, 2022
De Lopers Company was toe aan nieuwe traffic. Om dit te verzorgen heeft EAZZI e-mail automations opgezet voor het bedrijf. Lees nu deze case voor meer informatie!
Blogartikel Social Media Campagne
12 mei, 2022
Weet jij hoe je een campagne voert op social media? Of wil jouw huidige campagne niet de resultaten behalen die je jezelf had voorgenomen? Lees dan nu onze tips!
Case SKOV
05 mei, 2022
De SKOV en haar 9 aangesloten scholen heeft samen met EAZZI de websites vernieuwd en de aanmeldformulieren gedigitaliseerd. Meer weten hierover? Lees dan onze case.
Blogartikel Tips Promotie
22 apr., 2022
Opzoek naar nieuwe klanten? Wil je dit doen door middel van promotie? Lees dan de tips in ons blog die EAZZI hiervoor heeft én hoe EAZZI je hierbij kan helpen.
Meer posts

Share by: