Logo met de tekst: We make digital EAZZI

Contentcreatie; makkelijker gezegd dan gedaan, maar dit geldt niet voor EAZZI!

9 juni 2022

Contentcreatie; makkelijker gezegd dan gedaan, maar dit geldt niet voor EAZZI!

Content is een breed begrip. Vooral in de marketing- en communicatiewereld gaat het vaak over content en dus ook in de wereld van EAZZI. Content is een middel om jouw doelgroep te bereiken, te beïnvloeden en uiteindelijk te overtuigen. Bij contentcreatie wordt er dus content gemaakt voor een specifieke doelgroep.

Vormen van content

Content kan zich in vele vormen uiten. Denk hierbij aan de volgende vormen:


  • Blogs
  • Illustraties en afbeeldingen
  • Video’s
  • Posts voor social media
  • Magazines
  • Commerciële teksten
  • Teksten voor op de website
  • Artikelen
  • Nieuwsbrieven


Dit zijn de belangrijkste vormen van content die EAZZI het meeste terug ziet komen. Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden die je kunt toepassen voor jouw onderneming. Nieuwsgierig? Wij gaan graag het gesprek met je aan!

Wat is precies 'goede' content?

Goede content heeft een heldere boodschap en gaat uit van interactie met de klant. Daarbij moet de content relevant of interessant zijn voor jouw doelgroep. De content moet daarom afgestemd zijn op de behoefte van de klant. Weet jij niet wat de behoeftes zijn van jouw klant en heb je nu al vragen? Geen paniek, want EAZZI kan dit stap voor stap onderzoeken en met je doornemen.


Er hangen natuurlijk vele voordelen aan content. Goede content wordt veel meer en langer bekeken door jouw klant. Dit helpt jouw vindbaarheid groeien en dat zal weer voor meer traffic naar je website zorgen.

Content creëren

Je kunt ervoor kiezen om zelf je content te maken. Het is van belang dat je er de tijd voor neemt, want goede content maak je niet zomaar in een paar minuten. Er zit een hele gedachte achter. Voor een optimaal bereik adviseren we om je content te verwerken in verschillende uitingen en te plaatsen op verschillende kanalen. EAZZI beschikt over de kennis en heeft flink wat jaren ervaring met het maken van de juiste content voor jouw klanten. 

Aantal projecten van EAZZI

EAZZI heeft een tal van projecten waarbij we contentcreatie hebben toegepast. We geven in dit artikel een aantal mooie voorbeelden van content die wij graag inzetten voor onze klanten. 

Blogs
Met het schrijven van blogs kun je als bedrijf meer en beter worden gevonden door je doelgroep. Het beste is om op je eigen website blogs neer te zetten om meer publiek naar je site toe te trekken. Deze blogs kun je tevens ook aankondigen op je socials. Dat is een mooie manier om nieuwe mensen te bereiken.


In onze blogs vertellen wij over verschillende aspecten binnen de communicatie en marketing en vertellen wij over projecten (cases) die wij hebben mogen uitvoeren. Hiermee laten wij zien wat EAZZI is en wat wij voor onze (toekomstige) klanten kunnen betekenen. Heb je zelf geen tijd om een blog bij te houden? Of heb je geen inspiratie voor blogs? EAZZI staat ook op dit gebied voor je klaar. 

Website 
EAZZI heeft al een groot aantal websites mogen realiseren voor verschillende klanten. Voor deze websites is EAZZI in staat om de teksten te schrijven en ook de content te creëren. Een mooie reeks websites die wij hebben mogen maken zijn de websites voor Smit Elektrotechniek. In ons blog over Smit Elektrotechniek lees je hier meer over! EAZZI verzorgt dus alles voor jouw website; van teksten tot afbeeldingen en meer! 

Social media content
Een van de belangrijkste en meest voorkomende vorm van content is natuurlijk content voor op de socials.
EAZZI beheert van een groot aantal klanten de socials en plaatst dagelijks nieuwe content. Een voorbeeld hiervan is de Instagrampagina van Woonboulevard Volendam. EAZZI maakt voor Woonboulevard Volendam de content om de doelgroep te bereiken en te informeren over bijvoorbeeld de koopzondagen, trends en inspiratie. 

EAZZI kan op het gebied van contentcreatie veel voor jouw bedrijf betekenen. In dit blog hebben wij een aantal voorbeelden uitgelicht, maar daar houdt het natuurlijk niet op. Ben je benieuwd naar wat wij nog meer voor je kunnen betekenen of heb je hulp nodig bij een van de vele vormen van content? Neem dan contact met ons op en wij beantwoorden al jouw vragen om zo tot een passelijke oplossing te komen.

Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt j
door Ingrid Kras 21 november 2024
Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt je graag uit waarom promotie nu belangrijker is dan ooit.
Nog nooit echt een eigen logo tot nu
20 september 2024
Basisschool ’t Kofschip bestaat zo’n 20 jaar maar tot een aantal maanden geleden heeft de school nooit een logo aan de gevel gehad. Na een grote interne verbouwing en nieuwe schoolplannen moest daar maar eens verandering in komen. De schoolleiding schakelde EA Z ZI als vaste partner van de SKOV in voor de ontwikkeling van een logo en huisstijl die de school een eigentijdse uitstraling geeft en de kernwaarden van het onderwijs visueel ondersteunt. De afgelopen jaren heeft EA Z ZI voor meerdere basisscholen van de SKOV een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Zo zijn o.a. de Aventurijn en de Samensprong eerder al voorzien van nieuwe logo’s en signing in een frisse nieuwe huisstijl. Waarom een huisstijl ontwikkelen? Niet alleen een logo, maar een volledige huisstijl zorgt voor een samenhangend geheel in de uitstraling van een merk, bedrijf of in dit geval een school. Door niet alleen een logo te maken maar verder te denken over hoe deze ingezet wordt in allerlei verschillende vormen en uitingen, wordt het ‘beeld’ gelijk aan de ‘naam’. Voor ’t Kofschip dus een mooie uitdaging om alles waar ’t Kofschip voor staat en als bekend staat te verenigen in één visueel geheel. Hoe pakken we dat aan? In een aantal sessies met de werkgroep van de school is gesproken over wensen, ideeën en mogelijke inspiratiebronnen. Door in deze sessies steeds een stapje verder te gaan in het uitwerken van een logo en huisstijl werd steeds meer duidelijk welke kleurgebruik, lettertype en stijl past bij de school en wat zij wil uitstralen. Met verschillende varianten werden voors en tegens besproken wat resulteerde in een nieuw logo waar iedereen zich in kon vinden. Een foto zorgde voor inspiratie Een foto die jaren eerder voor de website van ’t Kofschip gemaakt werd, zorgde voor de inspiratie voor het logo. Op deze foto werd ’t Kofschip gevormd door de letters uit de ‘leren lezen’ bak. Denk aan Scrabble-letters op een plankje (zie foto) maar dan met de letters die samen een klank vormen gecombineerd. In het logo komt dat ook naar voren door de CH combinatie in een blokje samen te tonen. ’t Kofschip is een van de bekendste ezelsbruggetjes in de Nederlandse taal en de vorm van de school doet denken aan een schip. Deze drie elementen werden bepalend in het logo en de huisstijl van de school.
Kunnen AI-tools helpen?
door Ingrid Kras 16 juli 2024
Door middel van goede content bereik je jouw doelgroep en dat is belangrijk om je onderneming te laten groeien. Hoe dat gaat? Lees snel verder.
Social Media vs. Website
22 februari 2023
Kies je voor een website of voor social media? Wij leggen uit welke keuze het beste is!
25 januari 2023
De Social Media Trends van 2023 voor jou op een rijtje!
Smit Elektrotechniek; websites werpen hun vruchten af!
23 november 2022
Een groei van 400%! Benieuwd naar hoe wij dit hebben gedaan? Lees dan ons blog!
9 november 2022
Wat is precies een marketing automation? Wat kan ik met een automation doen op het gebied van marketing? In onze blog lees je meer over dit onderwerp.
Case Samensprong
21 juli 2022
Bij een fusie hoort natuurlijk een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit. Dit heeft EAZZI voor de scholen mogen ontzorgen. Meer weten? Lees dan nu onze case.
Case Lopers Company by Enno
13 mei 2022
De Lopers Company was toe aan nieuwe traffic. Om dit te verzorgen heeft EAZZI e-mail automations opgezet voor het bedrijf. Lees nu deze case voor meer informatie!
Blogartikel Social Media Campagne
12 mei 2022
Weet jij hoe je een campagne voert op social media? Of wil jouw huidige campagne niet de resultaten behalen die je jezelf had voorgenomen? Lees dan nu onze tips!
Meer posts

Share by: