Logo met de tekst: We make digital EAZZI

Smit Elektrotechniek; websites werpen hun vruchten af!

23 november 2022

Smit Elektrotechniek; websites werpen hun vruchten af!

Smit Elektrotechniek is een breed gespecialiseerd elektrotechnisch bedrijf uit Volendam. Smit biedt een ruim aanbod in verschillende takken van de elektrotechniek. Daarbij streeft het bedrijf naar langdurige samenwerkingen en tevredenheid bij de klant en opdrachtgevers. 

Doelgroepgerichte websites

In een eerder gepubliceerd blog op onze website hebben wij Smit Elektrotechniek al eens uitgebreid besproken. Dit artikel vind je hier.


In dit blog gaan we het hebben over de specifieke doelgroep websites die wij hebben ontwikkeld voor het bedrijf. Duurzame energie werd een steeds belangrijker pijler voor Smit. De vraag naar zonnepanelen nam zelfs voor de energiecrisis al flink toe. Op de hoofdwebsite van Smit stond al wat informatie over zonnepanelen, maar dit ging niet echt genoeg de diepte in. De behoefte aan meer informatie bij zowel Smit als de klant groeide steeds groter.

Smit Zonnepanelen

De uitdaging werd om via een aparte website de klant nóg meer in te lichten over het installeren van Zonnepanelen. De website Smit Zonnepanelen werd hiervoor in het leven ingeroepen. Op de website kun je alles lezen over zonnepanelen. Van hoe deze worden geplaatst tot de voordelen van het opwekken van je eigen energie. De website zit boordevol informatie voor de geïnteresseerde klant. De website geeft ons de kans om de potentiële klant nog beter te benaderen. 

Smit Laadpalen

EAZZI heeft nóg een website voor Smit ontwikkeld, namelijk Smit Laadpalen. Deze website heeft hetzelfde doel als de zonnepanelen website, namelijk een bepaalde doelgroep gerichter kunnen benaderen. De klant kan hier makkelijk op zoek naar de nodige informatie over het betreffende onderwerp. Tot slot is er op beide websites een ‘slimme’ adviesknop ingeregeld zodat klanten super gemakkelijk een aanvraag kunnen indienen. Via een automation worden klanten nog naar aanvullende gegevens gevraagd zodat een aanvraag snel maar ook volledig ingediend kan worden en de conversie flink gestegen is.

Een zekere succes!

De website werpt echt zijn vruchten af! Uiteraard geholpen door de grote vraag naar zonnepanelen, maar zelfs in de traditioneel rustige maanden afgelopen winter stroomden de aanvragen binnen. Alleen via de website groeide het aantal aanvragen al met meer dan 400%!


De inzet van Google Ads en social advertenties zorgden ervoor dat vanuit de wijde regio Smit Zonnepanelen inmiddels een begrip is in de zonnepanelenwereld. Zelfs zo dat de wachttijden voor zonnepanelen, net als in de rest van de branche, opgelopen zijn tot een half jaar. 

Gericht adverteren?

Wil jij net als Smit Elektrotechniek jouw klantcijfers de lucht in zien schieten? Begin dan nu met gericht adverteren of zet een specifieke doelgroep website op! EAZZI helpt je graag om deze stap te nemen. Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op en ontdek de mogelijkheden. 

Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt j
door Ingrid Kras 21 november 2024
Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt je graag uit waarom promotie nu belangrijker is dan ooit.
Nog nooit echt een eigen logo tot nu
20 september 2024
Basisschool ’t Kofschip bestaat zo’n 20 jaar maar tot een aantal maanden geleden heeft de school nooit een logo aan de gevel gehad. Na een grote interne verbouwing en nieuwe schoolplannen moest daar maar eens verandering in komen. De schoolleiding schakelde EA Z ZI als vaste partner van de SKOV in voor de ontwikkeling van een logo en huisstijl die de school een eigentijdse uitstraling geeft en de kernwaarden van het onderwijs visueel ondersteunt. De afgelopen jaren heeft EA Z ZI voor meerdere basisscholen van de SKOV een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Zo zijn o.a. de Aventurijn en de Samensprong eerder al voorzien van nieuwe logo’s en signing in een frisse nieuwe huisstijl. Waarom een huisstijl ontwikkelen? Niet alleen een logo, maar een volledige huisstijl zorgt voor een samenhangend geheel in de uitstraling van een merk, bedrijf of in dit geval een school. Door niet alleen een logo te maken maar verder te denken over hoe deze ingezet wordt in allerlei verschillende vormen en uitingen, wordt het ‘beeld’ gelijk aan de ‘naam’. Voor ’t Kofschip dus een mooie uitdaging om alles waar ’t Kofschip voor staat en als bekend staat te verenigen in één visueel geheel. Hoe pakken we dat aan? In een aantal sessies met de werkgroep van de school is gesproken over wensen, ideeën en mogelijke inspiratiebronnen. Door in deze sessies steeds een stapje verder te gaan in het uitwerken van een logo en huisstijl werd steeds meer duidelijk welke kleurgebruik, lettertype en stijl past bij de school en wat zij wil uitstralen. Met verschillende varianten werden voors en tegens besproken wat resulteerde in een nieuw logo waar iedereen zich in kon vinden. Een foto zorgde voor inspiratie Een foto die jaren eerder voor de website van ’t Kofschip gemaakt werd, zorgde voor de inspiratie voor het logo. Op deze foto werd ’t Kofschip gevormd door de letters uit de ‘leren lezen’ bak. Denk aan Scrabble-letters op een plankje (zie foto) maar dan met de letters die samen een klank vormen gecombineerd. In het logo komt dat ook naar voren door de CH combinatie in een blokje samen te tonen. ’t Kofschip is een van de bekendste ezelsbruggetjes in de Nederlandse taal en de vorm van de school doet denken aan een schip. Deze drie elementen werden bepalend in het logo en de huisstijl van de school.
Kunnen AI-tools helpen?
door Ingrid Kras 16 juli 2024
Door middel van goede content bereik je jouw doelgroep en dat is belangrijk om je onderneming te laten groeien. Hoe dat gaat? Lees snel verder.
Social Media vs. Website
22 februari 2023
Kies je voor een website of voor social media? Wij leggen uit welke keuze het beste is!
25 januari 2023
De Social Media Trends van 2023 voor jou op een rijtje!
9 november 2022
Wat is precies een marketing automation? Wat kan ik met een automation doen op het gebied van marketing? In onze blog lees je meer over dit onderwerp.
Case Samensprong
21 juli 2022
Bij een fusie hoort natuurlijk een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit. Dit heeft EAZZI voor de scholen mogen ontzorgen. Meer weten? Lees dan nu onze case.
Blogartikel Contentcreatie
9 juni 2022
Hulp nodig bij het maken van content? EAZZI kan je hierbij ondersteunen. In ons blog lees je over de verschillende vormen van content die wij zien als 'goede' content.
Case Lopers Company by Enno
13 mei 2022
De Lopers Company was toe aan nieuwe traffic. Om dit te verzorgen heeft EAZZI e-mail automations opgezet voor het bedrijf. Lees nu deze case voor meer informatie!
Blogartikel Social Media Campagne
12 mei 2022
Weet jij hoe je een campagne voert op social media? Of wil jouw huidige campagne niet de resultaten behalen die je jezelf had voorgenomen? Lees dan nu onze tips!
Meer posts

Share by: