Het belang van content voor je website, webshop en socials is groot. De content moet relevant zijn en ook aansluiten op de doelgroep die je wilt bereiken. Wanneer je content creëert is je doelgroep altijd leidend. Goede content zorgt ervoor dat het doet wat het moet doen: je doelgroep bereiken én activeren.
Bij content denken we vaak aan geschreven artikelen of blogs, maar tegenwoordig zijn er veel meer soorten content. Foto’s, video’s, vlogs, animaties of een game. Allemaal vormen van content waarmee je je doelgroep kunt bereiken. Zorg ervoor dat de content relevant is en je doelgroep activeert. Dat is het belangrijkste. Wissel ook verschillende soorten content af zodat je publiek geboeid blijft. Alleen maar lange stukken tekst delen kan voor sommige mensen interessant zijn, maar in de praktijk willen mensen graag afwisseling. Kies dus voor een goede mix van blogs, animaties, infographics, video’s en vlogs.
Als ondernemer ben je natuurlijk overtuigd van de kwaliteit van je product. Maar blijf altijd geloofwaardig in de manier waarop je laat zien dat je product echt werkt. Geef aan bij je doelgroep hoe je product hun leven gemakkelijker maakt of aanvult. Welk probleem pak je aan en wat is daarna de opbrengst? Content waarbij je kunt laten zien hoe jouw product werkt is heel belangrijk. Dit zorgt ervoor dat je doelgroep geïnteresseerd raakt en overgaat tot aankopen.
Er zijn verschillende geweldige AI-tools die je kunt gebruiken bij het maken van content. Zowel voor het schrijven van teksten, het analyseren van data en het maken van animaties en afbeeldingen zijn er hele handige tools. Door de juiste prompt in te vullen maakt een programma zoals ChatGPT een tekst voor je. Er zijn inmiddels veel meer programma’s die door middel van AI je helpen bij het maken van content.
Het is heel belangrijk om AI-tools te gebruiken. Zeker omdat, wanneer je het niet doet, de concurrentie je gaat inhalen. Let echter wel goed op wanneer en hoe je gebruik maakt van AI. AI is (nog) niet perfect in het schrijven van een ‘menselijke’ tekst. Er zijn een aantal punten waaraan je een AI-tekst kunt herkennen. Dat zijn:
· Verschillende schrijfstijlen door elkaar;
· Het gebrek aan emoties in de tekst;
· Teveel dezelfde woorden;
· Onjuiste zinsopbouw;
· Te positieve tone of voice;
· Onjuiste feiten.
Ook Google gaat aan de slag met het beoordelen van teksten die geschreven zijn met gebruik van AI-tools. AI laat altijd zijn sporen na in een tekst en is daardoor ook gemakkelijk te herkennen door programma’s zoals Google. Inmiddels in bekend dat Google teksten die geschreven zijn met AI-tools minder zal gaan ranken. Het is niet zo dat je gelijk helemaal wordt afgestraft, maar de tekst moet wel origineel, kwalitatief en betrouwbaar zijn. Omdat AI-teksten worden genereerd aan de hand van bestaande teksten op het internet is het niet zeker dat de tekst origineel is of zelfs helemaal klopt. Daar kan het dus misgaan en het is de reden waarom het belangrijk is om de tekst niet klakkeloos over te nemen.
Het gebruiken van AI-tools is natuurlijk geweldig. Binnen no-time heb je een complete tekst waar je mee aan de slag kunt. Maar zoals we al zeiden het knippen en plakken van deze tekst is niet raadzaam. Buiten het feit om dat de tekst onjuiste feiten kan bevatten, is de tekst niet altijd goed leesbaar. Gebruik AI-tools daarom in combinatie met je eigen stijl. Maak een goede prompt, laat AI je tekst schrijven en ga daarna aan de slag met de tekst.
Lees alles na en controleer de feiten of cijfers die genoemd worden. Daarna kun je de tekst in je eigen stijl herschrijven. Op deze manier bespaar je heel veel tijd en zet je AI in zoals het bedoeld is. Daarbij weet je zeker dat je tekst op deze manier voldoet aan de EEAT-eisen van Google. EEAT staat voor: Expertise, Ervaring, Autoriteit en Betrouwbaarheid.
Wil je graag aan de slag met content, maar weet je niet precies hoe je dit moet aanpakken? Bij EAZZI hebben we jarenlange ervaring en helpen je graag met het laten groeien van jouw onderneming. Wij staan voor je klaar. Maak vandaag nog een afspraak en ontdek hoe wij samen jouw onderneming naar een volgend niveau tillen.
Mgr. Veermanlaan 6A
1131 KH Volendam
KvK: 67559786
BTW nr.: NL857076875B01
Bank nr.: NL83ABNA0538191732
We gebruiken cookies om jou de beste ervaring op onze website te geven. Meer informatie vind je op de Privacypagina.