Logo met de tekst: We make digital EAZZI

Waarom is alleen een Facebookpagina niet genoeg?

22 februari 2023

We zien het steeds vaker voorbij komen: bedrijven en winkels die alleen maar één of enkele social media pagina’s gebruiken en via dit platform hun klanten benaderen, te woord staan en reclame voor hun diensten/producten maken. Er is bij deze bedrijven geen website te bekennen. Uit ervaring kunnen wij met zekerheid zeggen dat dit niet genoeg is voor jouw merkbekendheid. Daarom willen wij in dit artikel jou graag informeren waarom jij juist moet kiezen voor een website voor jouw bedrijf. 

Waarom een website?

Een website kun je zien als een soort visitekaartje voor jouw bedrijf. Het zorgt ervoor dat potentiële klanten direct een goed beeld hebben van de producten en diensten die je levert. Dit kan voor de klant een belangrijke reden zijn om voor jouw bedrijf te kiezen.

Vindbaarheid

Klanten die jouw bedrijf of winkel willen benaderen of bezoeken zullen snel op internet zoeken hoe ze dit kunnen doen. En waarom deze klanten niet de mogelijkheid geven een website te bezoeken? Ze krijgen én gelijk een mooi inkijkje in je bedrijf én vinden de juiste informatie die ze nodig hebben. De website, mits goed voorzien van informatie, wordt ook gevonden door klanten die jou nog niet kennen.


Wat daarbij ook mooi meegenomen is, is dat het jou minder tijd kost om alle vragen van klanten te beantwoorden via persoonlijke berichten op Facebook of Instagram. Zie het als een zelfservice. Uiteraard kun je die vragen nog steeds verwachten, maar dit geeft je wel de mogelijkheid om te verwijzen naar je website.

Producten showen op social media

10 foto’s plaatsen van je nieuwste collectie op Facebook of Instagram is makkelijk en snel gedaan. Op socials wordt echter vaak snel verder gescrold. Op een website kun je kun je jouw producten overzichtelijk presenteren en geef je jouw klanten een nog beter beeld van jouw bedrijf of winkel. Met een webshopfunctie zijn ze zelfs online te bestellen! 

Is een website echt iets voor mijn bedrijf?

Daar geven wij graag antwoord op: JA!


Door een solide basis neer te zetten met een sterk visitekaartje (de website!) geef je klanten en potentiële klanten de mogelijkheid jouw bedrijf en producten/diensten verder te ontdekken. Vanuit deze basis kun je jouw verdere marketingactiviteiten uitvoeren. Posten op social, het delen van artikelen en het plaatsen van video. Door hier actief mee om te gaan, vergroot je de aandacht voor jouw website en daarmee de aandacht voor jouw bedrijf!


Interesse in het vernieuwen van jouw verouderde website of zelf het opzetten van een compleet nieuwe website? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor de mogelijkheden. Alleen likes ontvangen is niet genoeg om jouw doelgroep te betrekken bij je product of dienst. Variatie in de content zorgt ervoor dat je op vele manieren in beeld komt en zoveel mogelijk mensen aanspreekt met allerlei verschillende interesses. De een via een video, de ander met een leuke foto en een derde door een interessant nieuwtje. 

Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt j
door Ingrid Kras 21 november 2024
Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt je graag uit waarom promotie nu belangrijker is dan ooit.
Nog nooit echt een eigen logo tot nu
20 september 2024
Basisschool ’t Kofschip bestaat zo’n 20 jaar maar tot een aantal maanden geleden heeft de school nooit een logo aan de gevel gehad. Na een grote interne verbouwing en nieuwe schoolplannen moest daar maar eens verandering in komen. De schoolleiding schakelde EA Z ZI als vaste partner van de SKOV in voor de ontwikkeling van een logo en huisstijl die de school een eigentijdse uitstraling geeft en de kernwaarden van het onderwijs visueel ondersteunt. De afgelopen jaren heeft EA Z ZI voor meerdere basisscholen van de SKOV een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Zo zijn o.a. de Aventurijn en de Samensprong eerder al voorzien van nieuwe logo’s en signing in een frisse nieuwe huisstijl. Waarom een huisstijl ontwikkelen? Niet alleen een logo, maar een volledige huisstijl zorgt voor een samenhangend geheel in de uitstraling van een merk, bedrijf of in dit geval een school. Door niet alleen een logo te maken maar verder te denken over hoe deze ingezet wordt in allerlei verschillende vormen en uitingen, wordt het ‘beeld’ gelijk aan de ‘naam’. Voor ’t Kofschip dus een mooie uitdaging om alles waar ’t Kofschip voor staat en als bekend staat te verenigen in één visueel geheel. Hoe pakken we dat aan? In een aantal sessies met de werkgroep van de school is gesproken over wensen, ideeën en mogelijke inspiratiebronnen. Door in deze sessies steeds een stapje verder te gaan in het uitwerken van een logo en huisstijl werd steeds meer duidelijk welke kleurgebruik, lettertype en stijl past bij de school en wat zij wil uitstralen. Met verschillende varianten werden voors en tegens besproken wat resulteerde in een nieuw logo waar iedereen zich in kon vinden. Een foto zorgde voor inspiratie Een foto die jaren eerder voor de website van ’t Kofschip gemaakt werd, zorgde voor de inspiratie voor het logo. Op deze foto werd ’t Kofschip gevormd door de letters uit de ‘leren lezen’ bak. Denk aan Scrabble-letters op een plankje (zie foto) maar dan met de letters die samen een klank vormen gecombineerd. In het logo komt dat ook naar voren door de CH combinatie in een blokje samen te tonen. ’t Kofschip is een van de bekendste ezelsbruggetjes in de Nederlandse taal en de vorm van de school doet denken aan een schip. Deze drie elementen werden bepalend in het logo en de huisstijl van de school.
Kunnen AI-tools helpen?
door Ingrid Kras 16 juli 2024
Door middel van goede content bereik je jouw doelgroep en dat is belangrijk om je onderneming te laten groeien. Hoe dat gaat? Lees snel verder.
25 januari 2023
De Social Media Trends van 2023 voor jou op een rijtje!
Smit Elektrotechniek; websites werpen hun vruchten af!
23 november 2022
Een groei van 400%! Benieuwd naar hoe wij dit hebben gedaan? Lees dan ons blog!
9 november 2022
Wat is precies een marketing automation? Wat kan ik met een automation doen op het gebied van marketing? In onze blog lees je meer over dit onderwerp.
Case Samensprong
21 juli 2022
Bij een fusie hoort natuurlijk een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit. Dit heeft EAZZI voor de scholen mogen ontzorgen. Meer weten? Lees dan nu onze case.
Blogartikel Contentcreatie
9 juni 2022
Hulp nodig bij het maken van content? EAZZI kan je hierbij ondersteunen. In ons blog lees je over de verschillende vormen van content die wij zien als 'goede' content.
Case Lopers Company by Enno
13 mei 2022
De Lopers Company was toe aan nieuwe traffic. Om dit te verzorgen heeft EAZZI e-mail automations opgezet voor het bedrijf. Lees nu deze case voor meer informatie!
Blogartikel Social Media Campagne
12 mei 2022
Weet jij hoe je een campagne voert op social media? Of wil jouw huidige campagne niet de resultaten behalen die je jezelf had voorgenomen? Lees dan nu onze tips!
Meer posts

Share by: