Logo met de tekst: We make digital EAZZI

Lopers Company by Enno; laten groeien van community door e-mail marketing

13 mei 2022

Lopers Company by Enno; laten groeien van community door e-mail marketing

Lopers Company by Enno is opgericht door Enno Aerts. De hardloopwinkel is gevestigd in Heemstede en beschikt hiernaast over een uitgebreide website én succesvolle hardloopschool. Om klanten en hardlopers langere tijd te binden verzorgt Lopers Company bovendien events, lezingen, trainingen en meer. Bij alles staat het duurzame loopplezier voor de klant centraal.

Naamsbekendheid voor de Lopers Company

Enno Aerts, eigenaar van de Lopers Company, zag enthousiasme bij de klant wanneer zij de winkel binnenstapten. Het hele concept rondom de winkel, website, trainingen en events klopte en werkte volgens de klanten. Er mistte alleen nog traffic naar de winkel en omzet. Er moest een nieuwe klantgroep aangesproken worden. Het vergroten van de naamsbekendheid werd de uitdaging waar wij 5 jaar geleden mee startten. 

Laten groeien van de community

Enno Aerts schakelde marketing en communicatiespecialist Lenny Veerman in. Lenny is nauw betrokken bij EAZZI en schakelde de hulp van EAZZI in. Er werd gevraagd of EAZZI bepaalde punten van het plan van aanpak wilde uitvoeren. Een mooie uitdaging die EAZZI natuurlijk met veel plezier heeft aangepakt.


Onderstaand een overzicht:


  • Optimaliseren contentplan website
  • Social Media Strategie bijschaven
  • Online advertising
  • Analyse en bijsturen van alle uitingen en middelen
  • Laten groeien van community
  • Linkbuilding 

E-mail marketing als community builder

De belangrijkste taak binnen dit project werd het opzetten van een structuur voor e-mail nieuwsbrieven. Nieuwsbrieven werden al snel gedefinieerd als een laagdrempelig maar effectief medium om contact te onderhouden met de klanten van winkel en hardlopers van de hardloopschool. Door een gezonde mix van informatief en commercieel wordt het nieuws van Lopers Company by Enno gretig gelezen. Op deze wijze is het contact met de community leden naast het social media geweld toch direct en de resultaten worden in zowel winkel als bij de hardloopschool gemerkt. De hardloopschool is in de afgelopen jaren flink doorgegroeid!


EAZZI verzorgt nog steeds de nieuwsbrieven van de Lopers Company en versturen deze regelmatig. De nieuwsbrieven hebben recentelijk nog een ‘revamp’ gekregen waardoor deze weer fris en actueel ogen.

Enno Aerts heeft met Lopers Company by Enno een mooi bedrijf opgezet waarbij hij de klant voorziet van zijn zeer uitgebreide kennis over hardlopen. Met behulp van EAZZI is er gezorgd voor meer naamsbekendheid. Ben jij benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van e-mailmarketing? Neem dan contact met ons op.  

Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt j
door Ingrid Kras 21 november 2024
Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt je graag uit waarom promotie nu belangrijker is dan ooit.
Nog nooit echt een eigen logo tot nu
20 september 2024
Basisschool ’t Kofschip bestaat zo’n 20 jaar maar tot een aantal maanden geleden heeft de school nooit een logo aan de gevel gehad. Na een grote interne verbouwing en nieuwe schoolplannen moest daar maar eens verandering in komen. De schoolleiding schakelde EA Z ZI als vaste partner van de SKOV in voor de ontwikkeling van een logo en huisstijl die de school een eigentijdse uitstraling geeft en de kernwaarden van het onderwijs visueel ondersteunt. De afgelopen jaren heeft EA Z ZI voor meerdere basisscholen van de SKOV een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Zo zijn o.a. de Aventurijn en de Samensprong eerder al voorzien van nieuwe logo’s en signing in een frisse nieuwe huisstijl. Waarom een huisstijl ontwikkelen? Niet alleen een logo, maar een volledige huisstijl zorgt voor een samenhangend geheel in de uitstraling van een merk, bedrijf of in dit geval een school. Door niet alleen een logo te maken maar verder te denken over hoe deze ingezet wordt in allerlei verschillende vormen en uitingen, wordt het ‘beeld’ gelijk aan de ‘naam’. Voor ’t Kofschip dus een mooie uitdaging om alles waar ’t Kofschip voor staat en als bekend staat te verenigen in één visueel geheel. Hoe pakken we dat aan? In een aantal sessies met de werkgroep van de school is gesproken over wensen, ideeën en mogelijke inspiratiebronnen. Door in deze sessies steeds een stapje verder te gaan in het uitwerken van een logo en huisstijl werd steeds meer duidelijk welke kleurgebruik, lettertype en stijl past bij de school en wat zij wil uitstralen. Met verschillende varianten werden voors en tegens besproken wat resulteerde in een nieuw logo waar iedereen zich in kon vinden. Een foto zorgde voor inspiratie Een foto die jaren eerder voor de website van ’t Kofschip gemaakt werd, zorgde voor de inspiratie voor het logo. Op deze foto werd ’t Kofschip gevormd door de letters uit de ‘leren lezen’ bak. Denk aan Scrabble-letters op een plankje (zie foto) maar dan met de letters die samen een klank vormen gecombineerd. In het logo komt dat ook naar voren door de CH combinatie in een blokje samen te tonen. ’t Kofschip is een van de bekendste ezelsbruggetjes in de Nederlandse taal en de vorm van de school doet denken aan een schip. Deze drie elementen werden bepalend in het logo en de huisstijl van de school.
Kunnen AI-tools helpen?
door Ingrid Kras 16 juli 2024
Door middel van goede content bereik je jouw doelgroep en dat is belangrijk om je onderneming te laten groeien. Hoe dat gaat? Lees snel verder.
Social Media vs. Website
22 februari 2023
Kies je voor een website of voor social media? Wij leggen uit welke keuze het beste is!
25 januari 2023
De Social Media Trends van 2023 voor jou op een rijtje!
Smit Elektrotechniek; websites werpen hun vruchten af!
23 november 2022
Een groei van 400%! Benieuwd naar hoe wij dit hebben gedaan? Lees dan ons blog!
9 november 2022
Wat is precies een marketing automation? Wat kan ik met een automation doen op het gebied van marketing? In onze blog lees je meer over dit onderwerp.
Case Samensprong
21 juli 2022
Bij een fusie hoort natuurlijk een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit. Dit heeft EAZZI voor de scholen mogen ontzorgen. Meer weten? Lees dan nu onze case.
Blogartikel Contentcreatie
9 juni 2022
Hulp nodig bij het maken van content? EAZZI kan je hierbij ondersteunen. In ons blog lees je over de verschillende vormen van content die wij zien als 'goede' content.
Blogartikel Social Media Campagne
12 mei 2022
Weet jij hoe je een campagne voert op social media? Of wil jouw huidige campagne niet de resultaten behalen die je jezelf had voorgenomen? Lees dan nu onze tips!
Meer posts

Share by: