Logo met de tekst: We make digital EAZZI

Social Media Trends 2023

25 januari 2023

Een nieuw jaar biedt volop nieuwe kansen in social media marketing. Social media bieden nog steeds heel veel mogelijkheden voor jouw bedrijf. Belangrijk is om op de hoogte te blijven van de social mediatrends zodat je deze kunt meenemen in je strategie. Heb jij 0 ervaring met een social mediastrategie? Niet getreurd, want EAZZI helpt je graag! 

TikTok is de snelste groeier

TikTok is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Toch zien we vaak dat bedrijven zich niet bevinden op TikTok. De belangrijkste redenen hiervoor zijn vooral dat men er gewoonweg geen kennis van heeft en vindt dan zijn of haar doelgroep zich hier niet bevindt. Echter zal het je verbazen hoeveel ‘’ouderen’’ zich steeds vaker op TikTok bevinden. Daarnaast biedt ook TikTok de mogelijkheid om betaald op het platform te adverteren, wat voor veel bedrijven dé perfecte kans is om gezien te worden. 

Video content is booming

Video content is niet per se een nieuwe trend, want deze vorm van content is de afgelopen jaren ook al zeer belangrijk geweest. Maar we zien wel dat de video content hier en daar verandert. Door een zeer korte spanningsboog van de doelgroep wil men in zo weinig tijd, zoveel mogelijk informatie tot zich nemen. Hierdoor ontstaat er een nieuwe vorm van videocontent: short video.


YouTube Shorts, Instagram Reels en vooral natuurlijk TikTok bieden de mogelijkheid om hele korte video’s in te zetten als advertenties. Doordat de platformen weten welke video’s jou aanspreken krijg je steeds maar opnieuw korte video’s te zien waar je naar blijft kijken. Dit is dan ook een geweldige kans als bedrijf om jouw advertentie te laten zien op de tijdlijn van jouw doelgroep. 

Content herhalen is een no go

Dezelfde content plaatsen trekt totaal niet de aandacht van je doelgroep. Plaats jij steeds dezelfde video of wéér die ene foto? Dan zal je doelgroep snel doorscrollen. Belangrijk is daarom: variatie!


Zorg voor nieuwe content door nieuwe beelden te laten fotograferen of plaats eens een berichtje in een video of geef de lay-out een opfrissing.


Wist je dat EAZZI jou kan ontzorgen van A tot Z? Dat houdt in dat wij specialisten inzetten om de beelden te maken en daarna deze beelden bewerken, plaatsen én promoten op de socials. Alles wordt voor je uit handen genomen! Heb jij dus geen idee hoe je nieuwe content kan maken? Dan helpen wij je graag. 

Interactie met de doelgroep

Alleen likes ontvangen is niet genoeg om jouw doelgroep te betrekken bij je product of dienst. Variatie in de content zorgt ervoor dat je op vele manieren in beeld komt en zoveel mogelijk mensen aanspreekt met allerlei verschillende interesses. De een via een video, de ander met een leuke foto en een derde door een interessant nieuwtje. 

Hulp van EAZZI inroepen?

Heb je hulp nodig bij het bepalen van een marketingstrategie. Weet je niet waar je moet beginnen met videocontent? Schakel dan nu de hulp in van EAZZI en wij nemen samen de mogelijkheden door. Neem vandaag nog contact op!

Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt j
door Ingrid Kras 21 november 2024
Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt je graag uit waarom promotie nu belangrijker is dan ooit.
Nog nooit echt een eigen logo tot nu
20 september 2024
Basisschool ’t Kofschip bestaat zo’n 20 jaar maar tot een aantal maanden geleden heeft de school nooit een logo aan de gevel gehad. Na een grote interne verbouwing en nieuwe schoolplannen moest daar maar eens verandering in komen. De schoolleiding schakelde EA Z ZI als vaste partner van de SKOV in voor de ontwikkeling van een logo en huisstijl die de school een eigentijdse uitstraling geeft en de kernwaarden van het onderwijs visueel ondersteunt. De afgelopen jaren heeft EA Z ZI voor meerdere basisscholen van de SKOV een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Zo zijn o.a. de Aventurijn en de Samensprong eerder al voorzien van nieuwe logo’s en signing in een frisse nieuwe huisstijl. Waarom een huisstijl ontwikkelen? Niet alleen een logo, maar een volledige huisstijl zorgt voor een samenhangend geheel in de uitstraling van een merk, bedrijf of in dit geval een school. Door niet alleen een logo te maken maar verder te denken over hoe deze ingezet wordt in allerlei verschillende vormen en uitingen, wordt het ‘beeld’ gelijk aan de ‘naam’. Voor ’t Kofschip dus een mooie uitdaging om alles waar ’t Kofschip voor staat en als bekend staat te verenigen in één visueel geheel. Hoe pakken we dat aan? In een aantal sessies met de werkgroep van de school is gesproken over wensen, ideeën en mogelijke inspiratiebronnen. Door in deze sessies steeds een stapje verder te gaan in het uitwerken van een logo en huisstijl werd steeds meer duidelijk welke kleurgebruik, lettertype en stijl past bij de school en wat zij wil uitstralen. Met verschillende varianten werden voors en tegens besproken wat resulteerde in een nieuw logo waar iedereen zich in kon vinden. Een foto zorgde voor inspiratie Een foto die jaren eerder voor de website van ’t Kofschip gemaakt werd, zorgde voor de inspiratie voor het logo. Op deze foto werd ’t Kofschip gevormd door de letters uit de ‘leren lezen’ bak. Denk aan Scrabble-letters op een plankje (zie foto) maar dan met de letters die samen een klank vormen gecombineerd. In het logo komt dat ook naar voren door de CH combinatie in een blokje samen te tonen. ’t Kofschip is een van de bekendste ezelsbruggetjes in de Nederlandse taal en de vorm van de school doet denken aan een schip. Deze drie elementen werden bepalend in het logo en de huisstijl van de school.
Kunnen AI-tools helpen?
door Ingrid Kras 16 juli 2024
Door middel van goede content bereik je jouw doelgroep en dat is belangrijk om je onderneming te laten groeien. Hoe dat gaat? Lees snel verder.
Social Media vs. Website
22 februari 2023
Kies je voor een website of voor social media? Wij leggen uit welke keuze het beste is!
Smit Elektrotechniek; websites werpen hun vruchten af!
23 november 2022
Een groei van 400%! Benieuwd naar hoe wij dit hebben gedaan? Lees dan ons blog!
9 november 2022
Wat is precies een marketing automation? Wat kan ik met een automation doen op het gebied van marketing? In onze blog lees je meer over dit onderwerp.
Case Samensprong
21 juli 2022
Bij een fusie hoort natuurlijk een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit. Dit heeft EAZZI voor de scholen mogen ontzorgen. Meer weten? Lees dan nu onze case.
Blogartikel Contentcreatie
9 juni 2022
Hulp nodig bij het maken van content? EAZZI kan je hierbij ondersteunen. In ons blog lees je over de verschillende vormen van content die wij zien als 'goede' content.
Case Lopers Company by Enno
13 mei 2022
De Lopers Company was toe aan nieuwe traffic. Om dit te verzorgen heeft EAZZI e-mail automations opgezet voor het bedrijf. Lees nu deze case voor meer informatie!
Blogartikel Social Media Campagne
12 mei 2022
Weet jij hoe je een campagne voert op social media? Of wil jouw huidige campagne niet de resultaten behalen die je jezelf had voorgenomen? Lees dan nu onze tips!
Meer posts

Share by: