Woonboulevard Volendam is een verzamelnaam voor 3 inspirerende woonwinkels, namelijk Carré wonen & slapen, Tase Wonen & Slapen en Veerman Wooncentrum. De winkels hebben samen meer dan 200 jaar expertise, passie en ervaring. Daarbij hebben ze alles in eigen huis, van interieuradvies tot monteurs. De winkels houden gezamenlijke koopzondagen waarbij alle adviseurs klaar staan voor advies, inspiratie en een hartelijk welkom. Woonboulevard Volendam heeft een aanbod van tientallen merken voor de consument.
Door de leden van de Woonboulevard Volendam groep is in 2018 aan EAZZI gevraagd om een voorstel te maken voor het verfrissen en uitvoeren van promotie. Woonboulevard Volendam wou graag meer gebruik maken van digitale mogelijkheden naast de traditionele marketinginzet voor de gezamenlijke koopzondagen. EAZZI ging hiermee aan de slag.
De online marketing werd geprofessionaliseerd en de insteek van de promotie werd meer visueel; door gebruik te maken van foto’s van prachtige interieurs werd meer aandacht geschonken aan inspiratie om de boodschap van de gezamenlijke koopzondag te verkopen. De bezoekers aan de koopzondagen en het bereik steeg aanzienlijk.
De aandacht van de promotie lag in de eerste jaren vooral op de koopzondagen van Woonboulevard Volendam. De afzonderlijke winkels hadden ieder naast de gezamenlijke inspanningen natuurlijk ook hun eigen marketinginzet om zich onderling te profileren (en dat moet ook zo blijven). Het merk Woonboulevard Volendam is echter ook een begrip en kan veel meer benut worden. De winkels gaven aan om de gezamenlijke marketing verder dan alleen de koopzondagen te willen inzetten. Met als doel de bezoekersaantallen te verhogen en meer bezoekers doordeweeks te bereiken uit andere verzorgingsgebieden. Samen met Lenny Veerman (LENNY!) heeft EAZZI een mediastrategie geschreven en gepresenteerd aan Woonboulevard Volendam.
USP’s
Om de opgestelde doelstellingen waar te maken besloot
EAZZI
om in de promotiematerialen de nadruk op de Unique Selling Points (USP’s) van Woonboulevard Volendam te leggen. Dus niet alleen de focus op Koopzondagen maar ook op alle USP’s zodat het merk ‘’Woonboulevard Volendam’ sterker naar voren kwam. Voorbeelden van deze USP’s zijn: compleet aanbod merken, verzorgde winkels, ontzorgen in geheel traject, meer dan 200 jaar expertise, eigen ateliers etc.
3 pijlers
EAZZI
en Lenny! stelden 3 pijlers op: branding, informatie en inspiratie. Voor de ‘branding’ werden er nieuwe video’s en commercials gemaakt. Voor de pijler ‘informatie’ werd de website informatiever ingericht en werd er een samenwerking gemaakt tussen het magazine 100%NL. Voor de laatste pijler ‘inspiratie’ werd de nadruk gelegd op het nog meer gebruiken van sfeerbeelden in de promotie.
Om het doelgebied uit te breiden werd er meer gedaan met adverteren op Google en de socials. Dit heeft EAZZI gedaan door aan de naamsbekendheid te werken door met meer ‘’lifestyle’’ gefocuste promoties. Deze campagnes werden gedurende een langere periode gehouden in plaats van steeds een paar dagen voor een koopzondag. Offline wordt nog steeds gebruik gemaakt van de lokale krant de NIVO. Hierin worden advertentie geplaatst over de koopzondagen van Woonboulevard Volendam.
Videocontent is nog steeds belangrijk, vooral voor je merkuitstraling en ter inspiratie. Daarom wou EAZZI hier graag meer van inzetten bij Woonboulevard Volendam. Een uitgebreid videoscript werd opgezet waardoor een flink pakket aan bruikbare video’s voor zowel social als YouTube gecreëerd kon worden. EAZZI zet deze video’s in de promotie gedurende het voorjaar in. In de verschillende video’s wordt inspiratie gecombineerd met de USP’s van Woonboulevard Volendam en wordt dit gekoppeld aan verschillende toeristische trekpleisters in Volendam. Dit laat zien hoe dicht bij de Woonboulevard ligt bij het centrum van Volendam en hoe in een dagje Volendam een bezoek aan de Woonboulevard niet mag ontbreken.
Om een groter bereik te generen adviseerde EAZZI om een partnership te overwegen met het 100%NL medianetwerk. Dit resulteerde in verschillende advertenties in alle edities van het 100%NL Magazine het afgelopen jaar, online content op de 100% NL website en het creëren van een 100%NL Woonspecial in samenwerking met Woonboulevard. EAZZI heeft in de productie van het magazine voor de Woonboulevard nauw samengewerkt met 100%NL en het magazine is een schitterende verzameling geworden van inspiratie, styling, interviews en leuke feitjes over Volendam. Het magazine werd bij de start van Oktober Woonmaand verspreid over zo’n 120 duizend brievenbussen in Noord-Holland.
Woonboulevard Volendam ziet na de uitvoering van de nieuwe mediastrategie dat het bezoekersaantal toeneemt. Niet alleen op Koopzondagen, maar ook het gehele jaar door. Hierbij worden bezoekers uit een grotere straal rondom Volendam verleid tot een bezoekje aan Woonboulevard Volendam. De naamsbekendheid in Noord-Holland is flink toegenomen en de vernieuwde website trekt steeds meer bezoekers uit de wijde omtrek. En ook de komende maanden wordt de promotie nog verder uitgerold.
Ook een marketingplan voor jouw onderneming?
EAZZI helpt je meer digitaal te worden zodat jij jouw klanten nog beter kunt bedienen. Hiervoor gaan wij in gesprek en verzamelen we jouw wensen en doelen om zo een totaalplan voor jouw bedrijf uit te werken. Heb je hulp nodig bij het maken van content voor social media of het opzetten van een promotie campagne? Dan staat EAZZI voor je klaar. Meer weten? Neem dan contact op.