Logo met de tekst: We make digital EAZZI

Woonboulevard Volendam; 3 woonwinkels, 1 plan

31 januari 2022

Woonboulevard Volendam; 3 woonwinkels, 1 plan

Woonboulevard Volendam is een verzamelnaam voor 3 inspirerende woonwinkels, namelijk Carré wonen & slapen, Tase Wonen & Slapen en Veerman Wooncentrum. De winkels hebben samen meer dan 200 jaar expertise, passie en ervaring. Daarbij hebben ze alles in eigen huis, van interieuradvies tot monteurs. De winkels houden gezamenlijke koopzondagen waarbij alle adviseurs klaar staan voor advies, inspiratie en een hartelijk welkom. Woonboulevard Volendam heeft een aanbod van tientallen merken voor de consument. 

Verfrissing promotie

Door de leden van de Woonboulevard Volendam groep is in 2018 aan EAZZI gevraagd om een voorstel te maken voor het verfrissen en uitvoeren van promotie. Woonboulevard Volendam wou graag meer gebruik maken van digitale mogelijkheden naast de traditionele marketinginzet voor de gezamenlijke koopzondagen. EAZZI ging hiermee aan de slag.


De online marketing werd geprofessionaliseerd en de insteek van de promotie werd meer visueel; door gebruik te maken van foto’s van prachtige interieurs werd meer aandacht geschonken aan inspiratie om de boodschap van de gezamenlijke koopzondag te verkopen. De bezoekers aan de koopzondagen en het bereik steeg aanzienlijk.

Samen sta je sterker

De aandacht van de promotie lag in de eerste jaren vooral op de koopzondagen van Woonboulevard Volendam. De afzonderlijke winkels hadden ieder naast de gezamenlijke inspanningen natuurlijk ook hun eigen marketinginzet om zich onderling te profileren (en dat moet ook zo blijven). Het merk Woonboulevard Volendam is echter ook een begrip en kan veel meer benut worden. De winkels gaven aan om de gezamenlijke marketing verder dan alleen de koopzondagen te willen inzetten. Met als doel de bezoekersaantallen te verhogen en meer bezoekers doordeweeks te bereiken uit andere verzorgingsgebieden. Samen met Lenny Veerman (LENNY!) heeft EAZZI een mediastrategie geschreven en gepresenteerd aan Woonboulevard Volendam. 


USP’s
Om de opgestelde doelstellingen waar te maken besloot
EAZZI om in de promotiematerialen de nadruk op de Unique Selling Points (USP’s) van Woonboulevard Volendam te leggen. Dus niet alleen de focus op Koopzondagen maar ook op alle USP’s zodat het merk ‘’Woonboulevard Volendam’ sterker naar voren kwam. Voorbeelden van deze USP’s zijn: compleet aanbod merken, verzorgde winkels, ontzorgen in geheel traject, meer dan 200 jaar expertise, eigen ateliers etc.  



3 pijlers
EAZZI en Lenny! stelden 3 pijlers op: branding, informatie en inspiratie. Voor de ‘branding’ werden er nieuwe video’s en commercials gemaakt. Voor de pijler ‘informatie’ werd de website informatiever ingericht en werd er een samenwerking gemaakt tussen het magazine 100%NL. Voor de laatste pijler ‘inspiratie’ werd de nadruk gelegd op het nog meer gebruiken van sfeerbeelden in de promotie. 

Wat is er in werking gezet?

Om het doelgebied uit te breiden werd er meer gedaan met adverteren op Google en de socials. Dit heeft EAZZI gedaan door aan de naamsbekendheid te werken door met meer ‘’lifestyle’’ gefocuste promoties. Deze campagnes werden gedurende een langere periode gehouden in plaats van steeds een paar dagen voor een koopzondag. Offline wordt nog steeds gebruik gemaakt van de lokale krant de NIVO. Hierin worden advertentie geplaatst over de koopzondagen van Woonboulevard Volendam.


Videocontent is nog steeds belangrijk, vooral voor je merkuitstraling en ter inspiratie. Daarom wou EAZZI hier graag meer van inzetten bij Woonboulevard Volendam. Een uitgebreid videoscript werd opgezet waardoor een flink pakket aan bruikbare video’s voor zowel social als YouTube gecreëerd kon worden. EAZZI zet deze video’s in de promotie gedurende het voorjaar in. In de verschillende video’s wordt inspiratie gecombineerd met de USP’s van Woonboulevard Volendam en wordt dit gekoppeld aan verschillende toeristische trekpleisters in Volendam. Dit laat zien hoe dicht bij de Woonboulevard ligt bij het centrum van Volendam en hoe in een dagje Volendam een bezoek aan de Woonboulevard niet mag ontbreken.

Samenwerking met 100%NL Magazine

Om een groter bereik te generen adviseerde EAZZI om een partnership te overwegen met het 100%NL medianetwerk. Dit resulteerde in verschillende advertenties in alle edities van het 100%NL Magazine het afgelopen jaar, online content op de 100% NL website en het creëren van een 100%NL Woonspecial in samenwerking met Woonboulevard. EAZZI heeft in de productie van het magazine voor de Woonboulevard nauw samengewerkt met 100%NL en het magazine is een schitterende verzameling geworden van inspiratie, styling, interviews en leuke feitjes over Volendam. Het magazine werd bij de start van Oktober Woonmaand verspreid over zo’n 120 duizend brievenbussen in Noord-Holland. 

Klik hier voor de magazine

Resultaten

Woonboulevard Volendam ziet na de uitvoering van de nieuwe mediastrategie dat het bezoekersaantal toeneemt. Niet alleen op Koopzondagen, maar ook het gehele jaar door. Hierbij worden bezoekers uit een grotere straal rondom Volendam verleid tot een bezoekje aan Woonboulevard Volendam. De naamsbekendheid in Noord-Holland is flink toegenomen en de vernieuwde website trekt steeds meer bezoekers uit de wijde omtrek. En ook de komende maanden wordt de promotie nog verder uitgerold.


Ook een marketingplan voor jouw onderneming?

EAZZI helpt je meer digitaal te worden zodat jij jouw klanten nog beter kunt bedienen. Hiervoor gaan wij in gesprek en verzamelen we jouw wensen en doelen om zo een totaalplan voor jouw bedrijf uit te werken. Heb je hulp nodig bij het maken van content voor social media of het opzetten van een promotie campagne? Dan staat EAZZI voor je klaar. Meer weten? Neem dan contact op. 

Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt j
door Ingrid Kras 21 november 2024
Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt je graag uit waarom promotie nu belangrijker is dan ooit.
Nog nooit echt een eigen logo tot nu
20 september 2024
Basisschool ’t Kofschip bestaat zo’n 20 jaar maar tot een aantal maanden geleden heeft de school nooit een logo aan de gevel gehad. Na een grote interne verbouwing en nieuwe schoolplannen moest daar maar eens verandering in komen. De schoolleiding schakelde EA Z ZI als vaste partner van de SKOV in voor de ontwikkeling van een logo en huisstijl die de school een eigentijdse uitstraling geeft en de kernwaarden van het onderwijs visueel ondersteunt. De afgelopen jaren heeft EA Z ZI voor meerdere basisscholen van de SKOV een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Zo zijn o.a. de Aventurijn en de Samensprong eerder al voorzien van nieuwe logo’s en signing in een frisse nieuwe huisstijl. Waarom een huisstijl ontwikkelen? Niet alleen een logo, maar een volledige huisstijl zorgt voor een samenhangend geheel in de uitstraling van een merk, bedrijf of in dit geval een school. Door niet alleen een logo te maken maar verder te denken over hoe deze ingezet wordt in allerlei verschillende vormen en uitingen, wordt het ‘beeld’ gelijk aan de ‘naam’. Voor ’t Kofschip dus een mooie uitdaging om alles waar ’t Kofschip voor staat en als bekend staat te verenigen in één visueel geheel. Hoe pakken we dat aan? In een aantal sessies met de werkgroep van de school is gesproken over wensen, ideeën en mogelijke inspiratiebronnen. Door in deze sessies steeds een stapje verder te gaan in het uitwerken van een logo en huisstijl werd steeds meer duidelijk welke kleurgebruik, lettertype en stijl past bij de school en wat zij wil uitstralen. Met verschillende varianten werden voors en tegens besproken wat resulteerde in een nieuw logo waar iedereen zich in kon vinden. Een foto zorgde voor inspiratie Een foto die jaren eerder voor de website van ’t Kofschip gemaakt werd, zorgde voor de inspiratie voor het logo. Op deze foto werd ’t Kofschip gevormd door de letters uit de ‘leren lezen’ bak. Denk aan Scrabble-letters op een plankje (zie foto) maar dan met de letters die samen een klank vormen gecombineerd. In het logo komt dat ook naar voren door de CH combinatie in een blokje samen te tonen. ’t Kofschip is een van de bekendste ezelsbruggetjes in de Nederlandse taal en de vorm van de school doet denken aan een schip. Deze drie elementen werden bepalend in het logo en de huisstijl van de school.
Kunnen AI-tools helpen?
door Ingrid Kras 16 juli 2024
Door middel van goede content bereik je jouw doelgroep en dat is belangrijk om je onderneming te laten groeien. Hoe dat gaat? Lees snel verder.
Social Media vs. Website
22 februari 2023
Kies je voor een website of voor social media? Wij leggen uit welke keuze het beste is!
25 januari 2023
De Social Media Trends van 2023 voor jou op een rijtje!
Smit Elektrotechniek; websites werpen hun vruchten af!
23 november 2022
Een groei van 400%! Benieuwd naar hoe wij dit hebben gedaan? Lees dan ons blog!
9 november 2022
Wat is precies een marketing automation? Wat kan ik met een automation doen op het gebied van marketing? In onze blog lees je meer over dit onderwerp.
Case Samensprong
21 juli 2022
Bij een fusie hoort natuurlijk een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit. Dit heeft EAZZI voor de scholen mogen ontzorgen. Meer weten? Lees dan nu onze case.
Blogartikel Contentcreatie
9 juni 2022
Hulp nodig bij het maken van content? EAZZI kan je hierbij ondersteunen. In ons blog lees je over de verschillende vormen van content die wij zien als 'goede' content.
Case Lopers Company by Enno
13 mei 2022
De Lopers Company was toe aan nieuwe traffic. Om dit te verzorgen heeft EAZZI e-mail automations opgezet voor het bedrijf. Lees nu deze case voor meer informatie!
Meer posts

Share by: