Logo met de tekst: We make digital EAZZI

EAZZI is jouw rots in de 'branding'

10 maart 2022

EAZZI is jouw rots in de 'branding'

Branding is het hele gevoel dat jouw klant ervaart rond jouw merk. Bij rebranding is er een ontwikkeling van een nieuwe naam, term, logo, vormgeving of een combinatie van deze voor een bestaande merknaam met als doel een ander of nieuwe imago te verwerven voor de doelgroep. 

Waarom passen we eigenlijk rebranding toe?
Vroeger was de belangrijkste reden voor rebranding de overname van een onderneming. De naam die in het logo stond was belangrijker dan de waarden van het merk. Vandaag de dag ligt dit gelukkig wel anders.


Nu kan het zo zijn dat er verandering is van de waarde of cultuur. In dit geval zien we interne veranderingen binnen een bedrijf die meestal invloed hebben op de manier waarop een bedrijf met zijn klanten omgaat.


Een andere reden waarom rebranding nodig is, is omdat er een verandering plaatsvindt van de doelgroep. In het begin richten ondernemers zich vaak tot een heel concrete doelpubliek. Naarmate ze groeien, veranderen ook hun doelen. Daarbij kan er een nieuwe visie ontstaan waardoor de naam van je merk niet meer past bij de diensten die je levert.


Als laatste reden zien wij dat internationalisering een rol speelt. Bij het internationaal gaan met je onderneming moet je opletten of de naam van je bedrijf geen associatie heeft met een ander woord in een bepaalde taal. 

Hoe pakt EAZZI een rebranding aan?

EAZZI begint bij het maken van een strategie en doorloopt een aantal belangrijke punten. We kijken eerst naar je doelgroep en gaan na wat de wensen en behoeften van deze personen zijn. EAZZI creëert uiteindelijk je merkidentiteit; denk hierbij aan de naam, logo, huisstijl en tone of voice.

Onze rebranding projecten

EAZZI heeft voor verschillende ondernemers al rebranding mogen toepassen. Hiervoor hebben ze onder andere nieuwe logo’s, namen en websites mogen creëren. 

Voetpro
EAZZI zag met hun kennis over rebranding dat de naam en logo van OSWL toe was aan vernieuwing. Hierdoor ontstond Voetpro. Voetpro.nl is onderdeel van Orthopedische Schoentechniek Waterland (OSW). OSW bestaat al bijna 40 jaar en voorziet jong en oud in de regio Waterland (Volendam, Edam, Monnickendam, Zeevang en omstreken) van orthopedische schoenen op maat, steunzolen en corrigerende inlegzolen. EAZZI heeft naast de rebranding ook een nieuwe website voor Voetpro mogen verzorgen.


Bij rebranding is het natuurlijk ook belangrijk om je doelgroep op de hoogte te brengen van de verandering. Daarom besloot EAZZI om ook de promotie voor Voetpro te ontzorgen en gebruikte hiervoor online en offline middelen. Hiervoor hebben zij verschillende voorstellen uitgeschreven om de nieuwe merkidentiteit van Voetpro onder de aandacht te brengen. Dit resulteerde in een artikel in de lokale krant en verschillende online campagnes via social media. 

Amplio 
Amplio, voorheen Claim Expert vlh, is een onderneming die ondersteuning biedt voor de werkgever in de aanpak van ziekteverzuim. Claim Expert vlh is er om de werkgever handvatten te geven om met verzuim om te gaan zodat de werkgever ook invloed hebt op de duur van het verzuim. Claim Expert ondersteunt de werkgever bij het voorkomen van verzuim.


Claim Expert vlh vroeg aan EAZZI om een voorstel te maken voor de ontwikkeling van een geheel nieuwe website of het moderniseren van de bestaande website. EAZZI ging aan de slag met deze uitdaging. Al snel zag EAZZI dat de vindbaarheid van Claimexpert vlh niet groot was en stelde daarom nieuwe aanpassingen voor. In samenwerking met Talk About hebben wij het logo, systeemkleuren, teksten en inrichting van de website veranderd. Claimexpert vlh werkt volgens ‘’amplitie’’, oftewel verbetering of versterking. Amplitie komt van het Latijnse woord ‘Amplio’. Hierdoor werd dus de nieuwe naam Amplio Verzuimexperts in de wereld geroepen. 

Hulp nodig met de (re)branding van je merk? In de eerste fase van de rebranding dagen wij jouw merkidentiteit uit met de juiste vragen. Op die manier krijgen we info en inzichten die duidelijk maken wie je bent en wat je doet. Wij vertalen dit later naar een volledige nieuwe naam en huisstijl. Ben jij nieuwsgierig geworden en wil je weten wat we nog meer voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.
 
 

Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt j
door Ingrid Kras 21 november 2024
Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt je graag uit waarom promotie nu belangrijker is dan ooit.
Nog nooit echt een eigen logo tot nu
20 september 2024
Basisschool ’t Kofschip bestaat zo’n 20 jaar maar tot een aantal maanden geleden heeft de school nooit een logo aan de gevel gehad. Na een grote interne verbouwing en nieuwe schoolplannen moest daar maar eens verandering in komen. De schoolleiding schakelde EA Z ZI als vaste partner van de SKOV in voor de ontwikkeling van een logo en huisstijl die de school een eigentijdse uitstraling geeft en de kernwaarden van het onderwijs visueel ondersteunt. De afgelopen jaren heeft EA Z ZI voor meerdere basisscholen van de SKOV een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Zo zijn o.a. de Aventurijn en de Samensprong eerder al voorzien van nieuwe logo’s en signing in een frisse nieuwe huisstijl. Waarom een huisstijl ontwikkelen? Niet alleen een logo, maar een volledige huisstijl zorgt voor een samenhangend geheel in de uitstraling van een merk, bedrijf of in dit geval een school. Door niet alleen een logo te maken maar verder te denken over hoe deze ingezet wordt in allerlei verschillende vormen en uitingen, wordt het ‘beeld’ gelijk aan de ‘naam’. Voor ’t Kofschip dus een mooie uitdaging om alles waar ’t Kofschip voor staat en als bekend staat te verenigen in één visueel geheel. Hoe pakken we dat aan? In een aantal sessies met de werkgroep van de school is gesproken over wensen, ideeën en mogelijke inspiratiebronnen. Door in deze sessies steeds een stapje verder te gaan in het uitwerken van een logo en huisstijl werd steeds meer duidelijk welke kleurgebruik, lettertype en stijl past bij de school en wat zij wil uitstralen. Met verschillende varianten werden voors en tegens besproken wat resulteerde in een nieuw logo waar iedereen zich in kon vinden. Een foto zorgde voor inspiratie Een foto die jaren eerder voor de website van ’t Kofschip gemaakt werd, zorgde voor de inspiratie voor het logo. Op deze foto werd ’t Kofschip gevormd door de letters uit de ‘leren lezen’ bak. Denk aan Scrabble-letters op een plankje (zie foto) maar dan met de letters die samen een klank vormen gecombineerd. In het logo komt dat ook naar voren door de CH combinatie in een blokje samen te tonen. ’t Kofschip is een van de bekendste ezelsbruggetjes in de Nederlandse taal en de vorm van de school doet denken aan een schip. Deze drie elementen werden bepalend in het logo en de huisstijl van de school.
Kunnen AI-tools helpen?
door Ingrid Kras 16 juli 2024
Door middel van goede content bereik je jouw doelgroep en dat is belangrijk om je onderneming te laten groeien. Hoe dat gaat? Lees snel verder.
Social Media vs. Website
22 februari 2023
Kies je voor een website of voor social media? Wij leggen uit welke keuze het beste is!
25 januari 2023
De Social Media Trends van 2023 voor jou op een rijtje!
Smit Elektrotechniek; websites werpen hun vruchten af!
23 november 2022
Een groei van 400%! Benieuwd naar hoe wij dit hebben gedaan? Lees dan ons blog!
9 november 2022
Wat is precies een marketing automation? Wat kan ik met een automation doen op het gebied van marketing? In onze blog lees je meer over dit onderwerp.
Case Samensprong
21 juli 2022
Bij een fusie hoort natuurlijk een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit. Dit heeft EAZZI voor de scholen mogen ontzorgen. Meer weten? Lees dan nu onze case.
Blogartikel Contentcreatie
9 juni 2022
Hulp nodig bij het maken van content? EAZZI kan je hierbij ondersteunen. In ons blog lees je over de verschillende vormen van content die wij zien als 'goede' content.
Case Lopers Company by Enno
13 mei 2022
De Lopers Company was toe aan nieuwe traffic. Om dit te verzorgen heeft EAZZI e-mail automations opgezet voor het bedrijf. Lees nu deze case voor meer informatie!
Meer posts

Share by: