Branding is het hele gevoel dat jouw klant ervaart rond jouw merk. Bij rebranding is er een ontwikkeling van een nieuwe naam, term, logo, vormgeving of een combinatie van deze voor een bestaande merknaam met als doel een ander of nieuwe imago te verwerven voor de doelgroep.
Waarom passen we eigenlijk rebranding toe?
Vroeger was de belangrijkste reden voor rebranding de overname van een onderneming. De naam die in het logo stond was belangrijker dan de waarden van het merk. Vandaag de dag ligt dit gelukkig wel anders.
Nu kan het zo zijn dat er verandering is van de waarde of cultuur. In dit geval zien we interne veranderingen binnen een bedrijf die meestal invloed hebben op de manier waarop een bedrijf met zijn klanten omgaat.
Een andere reden waarom rebranding nodig is, is omdat er een verandering plaatsvindt van de doelgroep. In het begin richten ondernemers zich vaak tot een heel concrete doelpubliek. Naarmate ze groeien, veranderen ook hun doelen. Daarbij kan er een nieuwe visie ontstaan waardoor de naam van je merk niet meer past bij de diensten die je levert.
Als laatste reden zien wij dat internationalisering een rol speelt. Bij het internationaal gaan met je onderneming moet je opletten of de naam van je bedrijf geen associatie heeft met een ander woord in een bepaalde taal.
EAZZI begint bij het maken van een strategie en doorloopt een aantal belangrijke punten. We kijken eerst naar je doelgroep en gaan na wat de wensen en behoeften van deze personen zijn. EAZZI creëert uiteindelijk je merkidentiteit; denk hierbij aan de naam, logo, huisstijl en tone of voice.
EAZZI heeft voor verschillende ondernemers al rebranding mogen toepassen. Hiervoor hebben ze onder andere nieuwe logo’s, namen en websites mogen creëren.
Voetpro
EAZZI
zag met hun kennis over rebranding dat de naam en logo van OSWL toe was aan vernieuwing. Hierdoor ontstond
Voetpro. Voetpro.nl is onderdeel van Orthopedische Schoentechniek Waterland (OSW). OSW bestaat al bijna 40 jaar en voorziet jong en oud in de regio Waterland (Volendam, Edam, Monnickendam, Zeevang en omstreken) van orthopedische schoenen op maat, steunzolen en corrigerende inlegzolen.
EAZZI
heeft naast de rebranding ook een nieuwe website voor Voetpro mogen verzorgen.
Bij rebranding is het natuurlijk ook belangrijk om je doelgroep op de hoogte te brengen van de verandering. Daarom besloot EAZZI om ook de promotie voor Voetpro te ontzorgen en gebruikte hiervoor online en offline middelen. Hiervoor hebben zij verschillende voorstellen uitgeschreven om de nieuwe merkidentiteit van Voetpro onder de aandacht te brengen. Dit resulteerde in een artikel in de lokale krant en verschillende online campagnes via social media.
Amplio
Amplio, voorheen Claim Expert vlh, is een onderneming die ondersteuning biedt voor de werkgever in de aanpak van ziekteverzuim. Claim Expert vlh is er om de werkgever handvatten te geven om met verzuim om te gaan zodat de werkgever ook invloed hebt op de duur van het verzuim. Claim Expert ondersteunt de werkgever bij het voorkomen van verzuim.
Claim Expert vlh vroeg aan EAZZI om een voorstel te maken voor de ontwikkeling van een geheel nieuwe website of het moderniseren van de bestaande website. EAZZI ging aan de slag met deze uitdaging. Al snel zag EAZZI dat de vindbaarheid van Claimexpert vlh niet groot was en stelde daarom nieuwe aanpassingen voor. In samenwerking met Talk About hebben wij het logo, systeemkleuren, teksten en inrichting van de website veranderd. Claimexpert vlh werkt volgens ‘’amplitie’’, oftewel verbetering of versterking. Amplitie komt van het Latijnse woord ‘Amplio’. Hierdoor werd dus de nieuwe naam Amplio Verzuimexperts in de wereld geroepen.
Hulp nodig met de (re)branding van je merk? In de eerste fase van de rebranding dagen wij jouw merkidentiteit uit met de juiste vragen. Op die manier krijgen we info en inzichten die duidelijk maken wie je bent en wat je doet. Wij vertalen dit later naar een volledige nieuwe naam en huisstijl. Ben jij nieuwsgierig geworden en wil je weten wat we nog meer voor jou kunnen betekenen? Neem dan
contact
met ons op.