Logo met de tekst: We make digital EAZZI

Ondernemen is complex, Lightspeed houdt het simpel

7 februari 2022

Ondernemen is complex, Lightspeed houdt het simpel

Lightspeed is een ondernemersplatform voor horeca, retail en e-Commerce wereldwijd. Het wordt ook wel Software as a Service (SaaS) genoemd. Hiermee wordt bedoeld dat de software als dienst wordt aangeboden. De klant hoeft de software niet aan te schaffen, maar sluit een contract per maand af. Lightspeed wil overal diverse winkelstraten creëren, zowel in lokale buurten als in grote metropolen. Ze bouwen communities door middel van ondernemen.


Lightspeed geeft ondernemers de tools die ze nodig hebben. Zo verzamelt Lightspeed alle gegevens op één plek zodat ondernemers efficiënt de gemaakte omzet kunnen beheren. Lightspeed biedt ondernemingen de voorbereiding op een toekomst met moderne tools die over de laatste software update beschikken. Je hoeft dus geen rekening te houden met updates voor je platform of de beveiliging, omdat Lightspeed dit zelf al voor de ondernemers regelt. Aangezien dit een specifiek e-commerce platform is, ben je qua informatievoorziening wel gebonden aan de ‘standaard’ opmaak van pagina’s en de positie van bepaalde buttons. De ervaringen en ‘best practises’ van 50.000 webshops wereldwijd zijn in deze templates verwerkt dus er is overal rekening mee gehouden.  

  • Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

Retail

Lightspeed kan retail ondernemingen aan de hand van software op verschillende kanalen laten groeien. Met één klik synchroniseer je de fysieke winkelvoorraad van al je locaties met je webshop voorraad. Zo bespaar je tijd en verhoog je je omzet. Je kunt shoppers benaderen die online zoeken naar producten met lokale Google winkelvoorraad advertenties. Dit is een klein overzicht van wat je allemaal kunt managen vanuit Lightspeed.


E-commerce
Het doel van Lightspeed is het runnen van een onderneming zo eenvoudig mogelijk te maken, dit geldt ook voor de betalingen. Lightspeed regelt op dit gebied alles voor de onderneming zodat ondernemers niet meer in verschillende systemen moet werken. Ondernemers kunnen inkomsten en gegevens met constante controle beveiligen tegen fraude. Lightspeed kenmerkt zichzelf daarom als veilig en betrouwbaar.


Horeca
Lightspeed biedt de mogelijkheid aan horeca om de service te verbeteren en inkomsten te verspreiden. Lightspeed kan verschillende betaalopties leveren zodat gasten kunnen betalen zoals zij willen. Voor afhaalrestaurants kun je alle bestellingen verzamelen in één centraal systeem, zodat alles overzichtelijk blijft. Lightspeed heeft verschillende mogelijkheden om alles te managen op de werkvloer, van bestellingen doorsturen naar het scannen van de menukaart via een QR-code. Alles met het doel om het werk zo eenvoudig mogelijk te maken. 

Waarom zijn wij Lightspeed expert?

EAZZI was op zoek naar een platform waarbij ze eenvoudig een webshop konden aanbieden aan ondernemers. EAZZI werd overtuigd door de vele voordelen die Lightspeed met zich meebrengt. Lightspeed biedt een oplossing met weinig programmering aan voor laagdrempelige kosten. EAZZI zag hier potentie in en zocht het partnership met Lightspeed.


EAZZI is officieel opgeleid tot Lightspeed expert en heeft dus de totale kennis over het platform en de mogelijkheden. EAZZI kan voor ondernemers in korte termijn een webshop inrichten binnen het kader van Lightspeed. Daarbij verzorgt EAZZI alles; van het inrichten van de benodigde mails tot het schrijven van teksten. Zelfs productfotografie is een optie. Alles wordt desgewenst uit handen genomen. 

Een greep uit onze klanten

EAZZI heeft al een aantal ondernemers geholpen bij het realiseren van een webshop met de software van Lightspeed. Voorbeelden hiervan zijn: The Insiders, Betterlight en Tothem Underwear. 

The Insiders

The Insiders is een professioneel kappersmerk dat bestaat uit de ervaringen van verschillende professionals op het gebied van haar. The Insiders biedt producten aan die volledig aansluiten op de salonervaring, maar dan voor thuis. The Insiders vroeg EAZZI om 3 webshops te ontwikkelen waarbij de facturatie, betaalmogelijkheden en functionaliteiten werden verbeterd.  Voor The Insiders heeft EAZZI een business-to-business webshop, een business-to-consumer webshop en een Spaanstalige webshop mogen realiseren. Dit allemaal met de mogelijkheden van Lightspeed. 

Betterlight.nl

Betterlight is een distributeur van hoge kwaliteit lampen in Nederland. Voor Betterlight heeft EAZZI ook de webshop mogen inrichten. De voordelen van Lightspeed biedt Betterlight de mogelijk om alles te beheren via één platform en zo hun producten veilig te kunnen leveren bij de klant.

Tothem Underwear For Men

Tothem Underwear is een webshop waar ondergoed voor mannen verkocht wordt. Tothem Underwear beschikt over een hele lijst bekende merken. Het assortiment van de Tothem wordt steeds verder uitgebreid en daarbij is een overzichtelijke webshop belangrijk. EAZZI heeft de webshop verder geoptimaliseerd voor en achter de schermen door onder andere de orderwerkingen te structureren en de gehele marketing voor Tothem te verzorgen. 

Heb jij hulp nodig bij het creëren van een webshop en heb je de kennis en vaardigheden nodig van een expert? Wij willen je graag hierbij helpen. Door het gebruik van Lightspeed kan EAZZI het beheer van je webshop zo eenvoudig mogelijk maken met lage kosten. Lightspeed draagt nog veel meer voordelen met zich mee. Wil je hier graag meer informatie over hebben? Neem gerust contact met ons op of bezoek de website van Lightspeed voor een uitgebreid overzicht van de mogelijkheden. 

Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt j
door Ingrid Kras 21 november 2024
Hoe zorg jij er als ZZP’er voor om zichtbaar te zijn en potentiële klanten te bereiken? EAZZI legt je graag uit waarom promotie nu belangrijker is dan ooit.
Nog nooit echt een eigen logo tot nu
20 september 2024
Basisschool ’t Kofschip bestaat zo’n 20 jaar maar tot een aantal maanden geleden heeft de school nooit een logo aan de gevel gehad. Na een grote interne verbouwing en nieuwe schoolplannen moest daar maar eens verandering in komen. De schoolleiding schakelde EA Z ZI als vaste partner van de SKOV in voor de ontwikkeling van een logo en huisstijl die de school een eigentijdse uitstraling geeft en de kernwaarden van het onderwijs visueel ondersteunt. De afgelopen jaren heeft EA Z ZI voor meerdere basisscholen van de SKOV een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Zo zijn o.a. de Aventurijn en de Samensprong eerder al voorzien van nieuwe logo’s en signing in een frisse nieuwe huisstijl. Waarom een huisstijl ontwikkelen? Niet alleen een logo, maar een volledige huisstijl zorgt voor een samenhangend geheel in de uitstraling van een merk, bedrijf of in dit geval een school. Door niet alleen een logo te maken maar verder te denken over hoe deze ingezet wordt in allerlei verschillende vormen en uitingen, wordt het ‘beeld’ gelijk aan de ‘naam’. Voor ’t Kofschip dus een mooie uitdaging om alles waar ’t Kofschip voor staat en als bekend staat te verenigen in één visueel geheel. Hoe pakken we dat aan? In een aantal sessies met de werkgroep van de school is gesproken over wensen, ideeën en mogelijke inspiratiebronnen. Door in deze sessies steeds een stapje verder te gaan in het uitwerken van een logo en huisstijl werd steeds meer duidelijk welke kleurgebruik, lettertype en stijl past bij de school en wat zij wil uitstralen. Met verschillende varianten werden voors en tegens besproken wat resulteerde in een nieuw logo waar iedereen zich in kon vinden. Een foto zorgde voor inspiratie Een foto die jaren eerder voor de website van ’t Kofschip gemaakt werd, zorgde voor de inspiratie voor het logo. Op deze foto werd ’t Kofschip gevormd door de letters uit de ‘leren lezen’ bak. Denk aan Scrabble-letters op een plankje (zie foto) maar dan met de letters die samen een klank vormen gecombineerd. In het logo komt dat ook naar voren door de CH combinatie in een blokje samen te tonen. ’t Kofschip is een van de bekendste ezelsbruggetjes in de Nederlandse taal en de vorm van de school doet denken aan een schip. Deze drie elementen werden bepalend in het logo en de huisstijl van de school.
Kunnen AI-tools helpen?
door Ingrid Kras 16 juli 2024
Door middel van goede content bereik je jouw doelgroep en dat is belangrijk om je onderneming te laten groeien. Hoe dat gaat? Lees snel verder.
Social Media vs. Website
22 februari 2023
Kies je voor een website of voor social media? Wij leggen uit welke keuze het beste is!
25 januari 2023
De Social Media Trends van 2023 voor jou op een rijtje!
Smit Elektrotechniek; websites werpen hun vruchten af!
23 november 2022
Een groei van 400%! Benieuwd naar hoe wij dit hebben gedaan? Lees dan ons blog!
9 november 2022
Wat is precies een marketing automation? Wat kan ik met een automation doen op het gebied van marketing? In onze blog lees je meer over dit onderwerp.
Case Samensprong
21 juli 2022
Bij een fusie hoort natuurlijk een nieuwe naam en een nieuwe visuele identiteit. Dit heeft EAZZI voor de scholen mogen ontzorgen. Meer weten? Lees dan nu onze case.
Blogartikel Contentcreatie
9 juni 2022
Hulp nodig bij het maken van content? EAZZI kan je hierbij ondersteunen. In ons blog lees je over de verschillende vormen van content die wij zien als 'goede' content.
Case Lopers Company by Enno
13 mei 2022
De Lopers Company was toe aan nieuwe traffic. Om dit te verzorgen heeft EAZZI e-mail automations opgezet voor het bedrijf. Lees nu deze case voor meer informatie!
Meer posts

Share by: